Thursday 16 June 2011

Emak ku Tersayang


Mak aku merinduimu,
di saat mak jauh dari diriku,
sering aku teringat kenangan bersamamu,
kenangan yang masih utuh dan tak penah layu,
pengorbanan serta kasih sayangmu amat menyentuh hatiku.
Mak,
walaupun aku sering melukakan hatimu,
kasih dan sayang mu tetap tidak pudar melayu,
kau tetap bersamaku ketika senang mahupun berliku,
kau memberiku semangat untuk terus menjadi insan yang berilmu
tabah hadapi dugaan hidup sering menjadi pesananmu tanpa jemu.
Mak,
baru tadi kau menelefonku,
mendengar suaramu hati ku terasa sungguh sayu,
putus-putus dan serak-serak membuatkan ku bertambah pilu,
dapat ku bayangi wajah mak walaupun jauh diseberang lautan,beribu batu.
Mak,
sungguhpun telahku dengar suaramu,
namun aku masih terasakan hangatnya rindu,
aku rindu untuk,
melihat wajahmu,
merasa masakanmu,
belaian serta senda guraumu,
inginku selami selagi ada hayat ku.
Mak..aku amat menyayangi mu..
 

السلام عليكم ورحمةالله وبركاته © 2008. Design By: SkinCorner