Thursday 30 June 2011

Along & Angah

Buat kakak-kakakku..
Betapa aku merindui kelibatmu,
Begitu banyak yang telah kita lalui,
Gurauan senda mengulit gelak tawa bersama,
Disaat aku berduka kau hapuskan lara,
Disaat aku bahagia kau taburkan tawa.

Kau yang selalu tersenyum jika aku salah,
Menegur diriku dengan penuh kasih sayang,
Kau yang selalu tertawa jika aku melucu,
Mungkin engkau ingin melihatku juga terhibur,
Kau yang selalu memberi semangat setiap langkahku.

Ketabahan serta pengorbananmu sering dalam ingatanku,
Melayan kerenahku tanpa jemu,
Sesekali terasa sayu pabila teringat nya kembali,
Aku sedar,
Tidak mampu untukku mengukir bait-bait kata,
Untukku melukis segala kenangan terindah kita bersama.

Kakakku sayang,
Mungkin esok tiada lagi seperti dulu,
Tiada lagi senda gurau dariku,
Hanya secebis ingatan waktu seketika bersamaku,
Serta sulaman gubahan puisi ini untukmu.

Andai dapat kau tahu,
Aku ingin bersamamu hingga ke syurga, In syaa Allah,
Walaupun aku sering menyakiti hatimu,
Dalam sedar ataupun tidak,
Ketahuilah kakakku, AKU AMAT MENYAYANGIMU..
Walaupun jarak memisahkan kita,
Tapi kau sentiasa berada difikiranku,
Berada dalam setiap bisikan doaku.

 

السلام عليكم ورحمةالله وبركاته © 2008. Design By: SkinCorner