Thursday 23 June 2011

Diam

Aku diam,
bukan sekadar diam,
fikiran ku ligat memikirkan gelagat insan disekeliling,
pelbagai perilaku yang dipersembah tanpa sedar,
Allahu..mengapa begitu terjadinya..
Aku diam,
bukan sekadar diam,
diamku banyak memikirkan sikap insan-insan,
ada yang suka bersama untuk kesenangan yang seketika,
berjauhan setelah menikmati kesenangan itu.
Aku diam,
hanya memerhati,
melihat insan yang suka bermegah dengan kecantikkan yang sementara,
ada yang berbangga dengan kepandaian yang semua itu hanyalah pinjaman belaka,
semuanya hanya berbangga dengan hak Allah,milik Allah..
Aku diam,
bukan tidak mahu bersenda gurau,
tapi aku takut tersalah gurau,
diam aku bukan tidak mempunyai buah fikiran,
tapi aku risau ianya tidak bernas kelak ditertawakan,
itulah lumrah setiap insan,
namun aku tahu setiap kesalahan itu permulaan bagi sebuah kejayaan.
Aku diam,
ada yang tersirat difikiran,
diam ku dalam pemikiran,
diam ku bukan bererti mengalah,
kerana diam itu lebih baik dari berbicara yang sia-sia..


 

السلام عليكم ورحمةالله وبركاته © 2008. Design By: SkinCorner